Als het botst

this wayVoor een betere omgang met botsende normen, behoeften en belangen.

Vaak is het wel mogelijk om rekening te houden met verschillen. Het kan zelfs ontzettend leuk zijn. Maar wat als de ander iets wil dat tegenstrijdig is met mijn eigen normen, behoeften of belangen? Wat als de enige optie lijkt te zijn om een keuze te maken tussen óf mijn manier óf jouw manier? Hoe ga ik er als professional mee om wanneer het werkelijk botst met een cliënt, of met een collega?

Deze training

  • vergroot je kennis over botsende verschillen en mogelijke reacties hierop
  • verbetert je competenties in de omgang met botsende normen, behoeften en belangen
  • verscherpt je inzicht in je eigen reactie op botsingen en het effect hiervan op jezelf, de ander en de situatie

Voor wie?

Heb je te maken met klanten (of collega’s) die behoeften, normen of belangen hebben die weleens haaks lijken te staan op dat waar jij voor staat? Worstel je soms met de vraag hoe je om kunt gaan met botsende normen of behoeften? Dan is deze training voor jou!

Deelnemers zeggen:

“Die eigen visie en waarden-set kan nog behoorlijk in de weg zitten. Ideeën over tijd, nut, eerlijkheid, vertelstijl (kern of context) en gelijkwaardigheid  zijn in ons westerse wereldbeeld zó logisch, dat het lastig kan zijn om je voor te stellen dat dit ook compleet anders beleefd kan worden”.  

“Wat goed werkte, was het bespreken van concrete casuïstiek en zelf volop oefenen”.

Voor meer informatie, neem contact met me op.

Reacties zijn uitgeschakeld.